Co jest ważne przy projektowaniu strony internetowej?

Posiadanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest koniecznością. Warto przed projektowaniem nowej lub zmiany na obecnej stronie przemyśleć, jakie cechy ma strona skuteczna. Tym wpisem zaczynamy serie wprowadzającą do projektowania stron w oparciu o potrzeby użytkownika.

Zastanów się, jak korzystasz z internetu, gdy szukasz produktu lub usługi. Nie przeglądasz zapewne stron na chybił trafił, a szukasz konkretnych informacji, które pomogą Tobie poznać produkt, porównać różne opcje i podjąć słuszną decyzję.

  • Informacje, których poszukujemy to:
  • Jaki produkt spełni moje potrzeby?
  • Ile kosztuje?
  • Jakie są opcje produktu czy usługi, np. kolor, waga, wymiary?
  • Jak używać lub jak korzystać z produktu lub usługi?
  • Czy posiada akcesoria, dodatkowe opcje?
  • Czy firma wygląda na godną zaufania?
  • Czy łatwo się z nią skontaktować?
  • Jak wygląda gwarancja?

Oczywiście powyższą listę pytań trzeba dostosować, jeśli chodzi o specyficzne produkty czy usługi, jednak zawiera ona kluczowe aspekty, których szukają użytkownicy na stronach internetowych.

Większość innych informacji, które chcesz, aby znalazły się na Twojej stronie, prawdopodobnie wpłynie na szybkość wyszukiwania informacji przez użytkowników. Musimy zwrócić uwagę na różnicę między stroną firmową a witryną rozrywkową.

Jeśli chodzi o strony internetowe firm, ludzie szukają konkretnych informacji.

Chcą porównać dane, znaleźć informacje, które pomogą im wybrać najlepszą możliwą dla siebie opcję: firmę, produkt czy usługę. Automatyczne wideo, słowotok, zdjęcia bez kontekstu mogą zaszkodzić. Informacje muszą być czytelne i elegancko zaprezentowane, aby nie zakłócać przekazu, jednak pamiętajmy, że użytkownik, przyszły klient nie znalazł się na stronie w celach rozrywkowych.

Długie komunikaty marketingowe, brak umieszczenia czy wyróżnienia kluczowych informacji utrudni lub uniemożliwi użytkownikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Badania pokazują, że większość użytowników nie podejmie trudu doszukania ważnych dla niego informacji a przejdzie na stronę konkurencji.

Nie chodzi jednak o to, aby umieścić listę z odpowiedziami na kluczowe pytania dotyczące Twojego produktu czy usługi. Bardzo ważne jest budowanie i zaprezentowanie wizerunku marki online. Pozwala to na wyróżnienie sie na tle konkurencji. Jest to jednak sprawa drugorzędna. Najważniejsze jest dostarczenie informacji, której szuka użytkownik.



Podobne artykuły

blog (3)

Cztery proste sposoby na promocję małej firmy w Internecie

Już nie wystarczy wpis w Panoramie Firm. Ulotki, billboardy, spoty w lokalnych stacjach radiowych czy telewizyjnych wiążą się ze sporym kosztem. Do bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami potrzeba wiele czasu i umiejętności specjalnych.

  • Dawid Schmidt
  • 12.05.2016
gdzie-kupic-domene

Gdzie kupić domenę internetową .pl? AD 2016

O ile wybór wykonawcy strony internetowej wiąże się z rozważeniem stosunku ceny i jakości, o tyle wybór rejestratora domen zazwyczaj może być podyktowany jedynie ceną. Sprawdźmy, gdzie najtaniej kupić domenę.

  • Dawid Schmidt
  • 28.12.2015

Skontaktuj się z nami

Zastanawiasz się nad nową stroną internetową?
Skontaktuj się z nami, a doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie!

Logo