Cztery proste sposoby na promocję małej firmy w Internecie

Już nie wystarczy wpis w Panoramie Firm. Ulotki, billboardy, spoty w lokalnych stacjach radiowych czy telewizyjnych wiążą się ze sporym kosztem. Do bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami potrzeba wiele czasu i umiejętności specjalnych. Jeśli Twoja firma opiera się na klientach lokalnych, to musisz zadbać o dobry wizerunek firmy w Internecie.

Według badań We Are Social aż 67% Polaków aktywnie używa Internetu. W Internecie sprawdzamy opinie, wygląd, wyrabiamy sobie zdanie przed zakupem produktów, wybraniem fryzjera czy przedszkola. Możemy wykorzystać ten moment na zrobienie dobrego wrażenia na przyszłym kliencie. To wrażenie może zaważyć na jego decyzji.

Posiadanie strony internetowej nawet dla małego przedsiębiorstwa jest bardzo ważne. Pozwala zbudować zaufanie, pokazuje wybrane przez właściciela (i tylko te) cechy firmy. Pokazuje też dostawcom czy odbiorcom towarów lub usług, że firma jest poważnym kontrahentem.

Jednak samo posiadanie serwisu internetowego nie wystarczy. Musisz zadbać o to, aby klienci na nią trafiali! Poznaj cztery proste sposoby, na które każda lokalna (choć nie tylko) firma powinna promować się w Internecie. Są one nie tylko proste do wdrożenia, ale i niedrogie.

Google Moja Firma

Google My Business to darmowa usługa Google, która pozwala na zwiększenie widoczności firm lokalnych w wynikach wyszukiwania. Dzięki niej w wynikach wyszukiwania pojawia się także mapa wraz z wizytówką.  Do tej właśnie wizytówki dodać można: opis, zdjęcia (produktów, siedziby, pracowników), podać godziny pracy, dane kontaktowe. Gwiazdki i opinie dodawane przez użytkowników Google znacznie wpływają na widoczność i wzbudzają zaufanie przyszłych i obecnych klientów.

google_my_bussiness

Mapy i ogólnopolskie bazy firm

Nawet jeśli firma działa na rynku lokalnym, warto zadbać o obecność w ogólnopolskich bazach. Najbardziej wartościowe są branżowe wyszukiwarki (pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania). Przykładem takich baz dla branży medycznej będą: abczdrowie.pl, znanylekarz.pl, medbiz.pl. Ale dodać firmę warto też do ogólnych katalogów.

Lokalne bazy firm

Podane przeze mnie przykłady dotyczą Poznania, jednak większość miast, regionów ma podobne bazy, w których utworzyć można wizytówkę firmy. Baza firm pozwala nie tylko na sprowadzenie ruchu na stronę, ale wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i  pozycjonowanie serwisu.

  1. MSPe-kontakt
  2. Portal Firm Powiatu Poznańskiego
  3. epoznan.pl
  4. poznan.naszemiasto.pl

Warto zajrzeć także na portale lokalnych gazet. Niektóre z nich umożliwiają firmom wpisy do baz.

Social media

Prowadzenie profili w social mediach wymaga pomysłu, strategii i czasu na realizację. Często niedocenianą funkcją social media jest powiązanie nazwy z adresem. W niektórych branżach nawet dla najmniejszej firmy warto założyć profil dla funkcji check-in czy opinii.

Warto rozważyć nie tylko Facebooka czy Google+, ale także posiadające coraz więcej użytkowników w Polsce portale Forsquare czy Yelp.

 

Dbanie o promocję firmy lokalnej wcale nie musi się wiązać z dużymi kosztami, a korzyści są nie do przecenienia.



Podobne artykuły

Lab zero blog

Co jest ważne przy projektowaniu strony internetowej?

Posiadanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest koniecznością. Warto przed projektowaniem nowej lub zmiany na obecnej stronie przemyśleć, jakie cechy ma strona skuteczna. Tym wpisem zaczynamy serie wprowadzającą do projektowania stron w oparciu o potrzeby użytkownika.

  • Dawid Schmidt
  • 19.06.2017
gdzie-kupic-domene

Gdzie kupić domenę internetową .pl? AD 2016

O ile wybór wykonawcy strony internetowej wiąże się z rozważeniem stosunku ceny i jakości, o tyle wybór rejestratora domen zazwyczaj może być podyktowany jedynie ceną. Sprawdźmy, gdzie najtaniej kupić domenę.

  • Dawid Schmidt
  • 28.12.2015

Skontaktuj się z nami

Zastanawiasz się nad nową stroną internetową?
Skontaktuj się z nami, a doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie!

Logo